| Auteur |
Bericht |
|
Aquabiotoop
Site Admin
Geregistreerd: 06 jun 2009 22:07 Berichten: 623 Woonplaats: Nijmegen
|
 80cm Zuid Amerikaanse thema bak
Ben gisteren begonnen met het leeghalen van mijn 80cm bakje, deed niet echt veel met dit bakje, zaten wat vissen en planten in die ik overhad. De bedoeling is om er een Zuid Amerikaanse biotoop van te maken, en dan als hoofdbewoners een koppeltje dwergcichliden. Weet nog niet welke dwergcichliden het gaat worden, heb wat dwergcichliden boeken te leen en zijn meer soorten dan ik had verwacht. Al zullen er veel niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn ben ik bang voor. Zal vast paar foto's posten van hoe het was en van de eerste vorderingen, het leeg halen. Doe het rustig aan en met wat kleine verversingen tussendoor, zodat de vissen erin kunnen blijven. Ook hangt er een extra interne filter tijdelijk in de bak. Zo zag de rommel bak er eerst uit.   Het leeg halen, en heb even wat ZA plantjes erin geparkeerd, maar dit zal niet hun definitieve plek zijn.  Zal straks denk ik nog wat meer foto's posten.
|
| 21 sep 2009 10:56 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
 Re: 80cm bakje, van gezelschap naar ZA biotoop
Water is weer wat bijgetrokken en alle Aziatische plantjes zijn eruit. Zitten nu nog wat vissen in die eruit moeten, zitten nu nog 4 black molly's en 1 kempvis in.  Denk dat ik ook even wat andere stukje hout haal, deze stukje had ik gekocht om borders te maken in een andere bak, zijn nogal recht en zien er niet zo mooi uit als ze rechtop staan.
|
| 22 sep 2009 19:18 |
|
 |
|
mickey
Geregistreerd: 21 jun 2009 01:58 Berichten: 192 Woonplaats: elsloo
|
Dat vind ik echt mooi Peter.......... Is dat links chinese klimop..? Die wortels van die drijfplanten vind ik prachtig. Takashi Amano creeert met zulke wortels een hoge waterval. Prachtig gewoon.....
_________________ http://www.miroshaki.nl
|
| 23 sep 2009 20:06 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Oei, nu begin ik te twijfelen, dacht dat het een reuze klimop is, de Hydrocotyle leucocephala, ZA (Brazilië). 50 tot 60cm word die volgens mijn literatuur. Je heb ook nog de Hydrocotyle sibthorpiodes, die zou ongeveer 12cm worden, in tegenstelling tot de Hydrocotyle leucocephala komt deze uit Azië. Die jij bedoeld is denk ik de Cardamina lyrata die word zo een 40cm lang. Zal eens even goed kijken welke ik nu eigenlijk heb, volgens wouter was het aan ZA soort, heb dat maar aangenomen en niet verder doorgezocht. Even iets anders heb koppeltje Apistogramma hongsloi gekocht vandaag, was niet goedkoop overigens. Zal straks even foto maken als ze zijn gewend, doe dat altijd rustig aan zodat ze geen shock oplopen, ze hebben het al zwaar zat gehad met het vervoeren vanuit de winkel naar huis. Ook een bosje sterrenkruid gekocht, doet het altijd goed. 
|
| 26 sep 2009 15:53 |
|
 |
|
Gert
|
echt een prachtige bak van gemaakt zeg
|
| 26 sep 2009 20:56 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Vond hem zelf nog beetje leeg, heb nu tijdelijk maar even bosje sterrenkruid erbij gezet, maar valt beetje grof uit, maar laat het maar even staan tot er geschiktere plantjes zijn gevonden. Heb het mannetje A. hongsloi "rotstrich" (nakweek) al redelijk op de foto gekregen, hij is al stuk minder schuw, dan zaterdag.   En twijfel heel erg of ik nu wel een vrouwtje heb gekregen of toch een jong mannetje. Ben daar nog niet helemaal over uit, ga morgen ook even kijken hoe haar broertjes en zusjes eruit zien. 
|
| 28 sep 2009 22:19 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Had nog een paar foto's die redelijk gelukt zijn.  
|
| 28 sep 2009 23:19 |
|
 |
|
mickey
|
Prchtige foto's weer.......... Welke camera gebruik je hiervoor. Dat zal met mijn mobiel wel nooit lukken..... 
|
| 29 sep 2009 08:11 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Dank je.  Camera is een Panasonic FZ8, die ik ook bi me had bij de dierentuin, die zwart. Is al wat oudere camera, ben al weer op weg naar de 11.000ste foto.  Ik zeg altijd mobieltje is voor te bellen en camera voor foto's te maken. Zelfs een goedkope compact camera maakt vele betere foto's dan mobieltje, ik heb nog wel een eentje liggen die je mag lenen, doe er toch bijna niks mee. Is een olympus compact camera, maakt redelijk goed foto's en kan tot 1cm focussen om macro foto's schieten.
|
| 29 sep 2009 13:06 |
|
 |
|
mickey
|
Ja, zou fantastisch zijn een keer eens mooie foto's van mijn bakjes te kunnen maken.... 
|
| 29 sep 2009 19:36 |
|
|