| Auteur |
Bericht |
|
Aquabiotoop
Site Admin
Geregistreerd: 06 jun 2009 22:07 Berichten: 621 Woonplaats: Nijmegen
|
 Re: 80cm Zuid Amerikaanse thema bak
Als het goed is heb ik morgen wat nieuwe hout, heb afgelopen week groepje van 11x Corydoras pygmaeus toegevoegd, wat een grappig beestjes, stelletje scharrelaars.  Wilde wat foto's maken maar ben me SD kaart kwijt, heb alles overhoop gehaald en kan hem niet vinden, morgen maar even een nieuwe halen. Foto's moeten jullie maar even tegoed houden.
|
| 27 mei 2010 23:18 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Dat hout is niet doorgegaan, moet dus nog even wachten. Want vind wortelhout echt te duur bij onze LFS 24.95 per killo, en wil nu juist paar stukken met stronk eraan zeg maar, dus dan gaan de kilo's gelijk omhoog, vind 100 euro voor wat hout iets te veel. Nu kost het in Duitsland alweer stuk goedkoper, iets van 15 euro per kilo, nog erg duur voor wat stroken hout, normaal laten ze dat nu juist de stronken achter na het kappen. 
|
| 13 jun 2010 21:17 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Heb de bak beetje veranderd, al het hout eruit, wat nieuwe wortel hout erin. De twee Apistogramma hongsloi zijn verhuist naar 2m bak(750L) 80cm was toch iets te krap, vrouwtje werd na mijn idee te veel opgejaagd. Ga binnenkort even opzoek naar een andere soort die niet zo agressief/territoriaal zijn.   
|
| 22 aug 2010 11:31 |
|
 |
|
zerosimon
Geregistreerd: 27 jul 2010 15:12 Berichten: 30 Woonplaats: Apeldoorn, Gelderland
|
Ziet er echt heel natuurlijk uit! Misschien wel vooral door het gebruik van weinig plantensoorten en weinig planten.  Eén minpunt: ik vind de stenen op het zand niet bij de stenen op je achterwand passen. 
_________________ Grt, Simon
|
| 23 aug 2010 09:56 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
dank je wel. Dat was ook de opzet, in de natuur staan planten vrij vaak gegroepeerd bij elkaar, vaak is er helemaal niet zo grote variatie. En zijn de groepen vaak vrij groot, vaak komt dat omdat het voor die plant net de ideale condities zijn en voor de andere net iets minder is en die word dan overgroeit, survival of the fittest.  Vaak hebben waterplanten ook een bepaalde diepte waar ze het goed in doen waar andere het weer minder doen, of stroming waar de ene het beter doet dan de andere. Heb niet specifiek gekeken naar één rivier maar meer hoe planten in het algemeen gedragen in rivieren, en dan niet het gedeelte dat overgang is van oever naar rivier dat niet constant onderwater staat, maar echt wat dieper gedeelte waar allen echte waterplanten het goed doen. Dus vandaar dat ik heb gekozen om 1 stengel plant en wat drijvers en verder alleen hardscape, stenen en wat hout. Ga morgen naar interatuin en naar de LFS om te kijken voor wat stenen en bij de LFS of ze leuke cichlide hebben zitten ter vervangen van de A. hongloi's. Had dit soort foto's beetje bekeken, en mijn idee van opgedaan.   
|
| 23 aug 2010 15:12 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Heb van de week een haram Apistogramma cacatuoides gekocht voor mijn 80cm bakje. 1 man en 2 vrouwtjes. Mannetje en vrouwtje 2  Mannetje die aan het gapen is.   Vrouwtje 2  Vrouwtje 1  En nog fotootje van twee van mijn Corydoras pygmaeus. 
|
| 26 aug 2010 21:30 |
|
 |
|
zerosimon
Geregistreerd: 27 jul 2010 15:12 Berichten: 30 Woonplaats: Apeldoorn, Gelderland
|
Hoe zie je het verschil in geslacht? Die vinnen van die man zijn echt prachtig. 
|
| 27 aug 2010 14:45 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Kleur, vorm, gedrag, lengte, legbuis(niet makkelijk te zien vaak alleen bij het leggen echt goed te zien), vorm van de vinnen, zwarte rand van de borstvinnen van het vrouwtje, etc. De vrouwtjes hebben beide al een huisje(bloempot, moet nog even kijken voor iets beters) gekregen in zijn ook al ingetrokken. Ze zullen eigen territorium hebben waar geen andere vrouwtjes toelaat mannetje kan vrij bewegen tussen de territorium. Als het mannetje in de buurt komt van een van de holletjes, komt vaak het vrouwtje hem tegemoet en nodig hem uit in het holletje, hij gaat dan ook vaak even mee naar binnen met een van de vrouwtjes. Edit/ Hier kan je het beter zien, duidelijk zwarte randen bij de borstvinnen, ze is iets anders gevormd dan het mannetje. 
|
| 27 aug 2010 16:38 |
|
 |
|
zerosimon
|
Oke bedankt. Lijkt me gaaf om mee te maken/ te observeren. Ik heb wel eens eitjes gehad van mijn maanvissen. Vond ik ook helemaal top. 
|
| 27 aug 2010 20:41 |
|
 |
|
Aquabiotoop
Site Admin
|
Gaat erg goed met ze, ze hebben vast territorium uitgekozen waar ze vrijwel noot uitkomen. Ben er erg blij mee, beter dan het gejaag van de A. hongsloi, bijna de hele dag door werd er gejaagd.
|
| 04 sep 2010 11:15 |
|
|