Het is nu 20 mei 2012 12:02

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Led dimmer 
Auteur Bericht
Site Admin

Bericht Led dimmer
Heb tijdje terug een led dimmer ontworpen, daarmee kan je automatische intensiteit regelen van de leds. Daardoor word het mogelijk om dag en nacht te simuleren in het aquarium. Ben nu bezig met functie om dag en nacht cyclussen van over de hele wereld te implanteren zodat je biotoop bakje precies dezelfde zonsopgang en ondergang heeft al de plek waar je vissen vandaan komen. :)

Eerste model, zelf geëtst, 4 kanalen van max 200mA
Afbeelding

Tweede model, 4 kanalen van max 500mA
Afbeelding

Derde model, vier kanalen, rtc, vier kanalen van max 500mA.
Afbeelding

De PC software die ik heb geschreven voor de eerst drie modellen.
Afbeelding

Vierde model, de kleine krachtpatser. :)Heeft nog maar drie kanalen maar de drie kanalen kunnen nu heel wat meer stroom leveren, kan er dus veel meer leds aanhangen dan de voorgaande dimmers bij elkaar, deze dimmer kan makkelijk 3x 3A aan. :)
Heeft ook native USB gekregen zijn verder geen drivers meer nodig. En de pc software is helemaal opnieuw van af de grond af aan opgebouwd.
Afbeelding
Afbeelding

Voor mensen die er zelf eentje willen maken dat kan, van tweede modellen heb ik het schema en software vrijgeven voor vrij gebruik. Let op dat je altijd zelf alles controleert, ik ben niet aansprakelijk voor mogelijke fouten in schema en software uiteraard. :)
http://www.aquabiotoop.nl/dimmer/leddimmerV0.2c.rar

09 okt 2011 12:49
Profiel

Bericht Re: Led dimmer
Beste M,

Ben bezig mijn vogels te voorzien van zonsopgang/ondergangs verlichting. bij toeval trof ik jouw led dimmer aan, bied je deze ook kant en klaar aan ?
Solderen kan ik wel maar die chip met al die pootjes heb ik het materiaal niet voor.
Wat gaat zoiets dan kosten ??

Vr.groetend
RenK

20 feb 2012 12:03
Profiel
Site Admin

Hoi,

Ik maak er zo nu en dan aantal voor mensen die niet kunnen solderen en programmeren. Ik denk dat ik over twee weken weer aantal maak, ben nu even druk bezig met ander project.

Dimmers kosten me ongeveer 15 euro om ze te ontwikkelen, om alle spullen te bestellen en te maken.

22 feb 2012 13:30
Profiel

Hallo, ik kwam deze Dimmer ook tegen op het aquarium forum,en dit heeft zeker mijn interesse gewekt ik ben op zoek naar zo iets, heeft u misschien nog een printje over.? zo ja ik zou er graag 1 komen van u.
ik hoor het graag van u
mvg gideon

26 feb 2012 18:17
Profiel
Site Admin

Waarschijnlijk volgende week ga ik een aantal printjes maken, meld dat tegen die tijd ook even in dit topic.

29 feb 2012 21:42
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]